تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

ویژگی‌های مکان مناسب برای مطالعه

چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۴۲ ق.ظ

نکته‌ی اولی که باید در خصوص مکان مطالعه به آن اشاره کنیم شرطی بودن آن است. شرطی بودن یعنی این‌که مکان مطالعه باید ثابت باشد. حتی این نکته در خصوص نشستن در کلاس درس هم صدق می‌کند و بهتر است در طول سال تحصیلی روی صندلی مشخصی بنشینید.

در مکان مطالعه فقط و فقط مطالعه کنید. اگر مکان مطالعه‌ی خود را به گونه‌ای انتخاب کرده‌اید که در آن مکان کارهایی از قبیل بازی کامپیوتری و... انجام می‌دهید بهتر است آن مکان را به یکی از آن‌ها اختصاص دهید. حتی بهتر است در مکان مطالعه به تلفن همراه خود نیز پاسخ ندهید؛ زیرا مکان مطالعه یعنی جایی که با دیدن آن مکان، فکر دیگری جز مطالعه به ذهن شما خطور نکند.

نکته‌ی دوم نحوه‌ی نشستن پشت میز و صندلی است. میز و صندلی مناسب باید طوری باشد که هنگام نشستن زانوهای شما به صورت 90 درجه باشد و کف پا کاملاً روی زمین قرار بگیرد. اگر صندلی بلند است می‌توانید وسیله‌ای زیر پا قرار دهید تا کف پا روی آن قرار گیرد.

تکیه‌گاه پشتی صندلی نیز باید ستون فقرات را به طور کامل پوشش دهد و قوس کمر را نیز پُر کند. هم‌چنین هنگام مطالعه نباید بیش از حد به شکم سنگینی وارد شود؛ اگر سنگینی روی شکم زیاد باشد باعث فشار به روی شُش‌ها می‌شود و این فشار باعث می‌شود که شش‌ها از حداکثر ظرفیت خود برای دریافت اکسیژن استفاده نکنند و درنتیجه اکسیژن کم‌تری به بدن برسد و باعث خستگی زودرس و یادگیری کم شود.

در صورتی که قادر به تهیه‌ی صندلی و میز مناسب نیستید اصلاً نگران نباشید. باید از کم‌ترین امکانات بیش‌ترین استفاده را برد. به همین منظور برای مطالعه‌ی بهتر به یک تکیه‌گاه نرم (پُشتی) تکیه دهید و پاهای خود را دراز کنید، طوری که زاویه‌ی پاها و کمر 90 درجه باشد. بالشتی را روی پا قرار دهید و کتاب خود را روی آن قرار دهید، به صورتی که فاصله‌ی چشم تا کتاب بیش‌تر از 45 سانتی‌متر نباشد.

قبل از مطالعه، حداقل دو الی سه دقیقه به مرتب کردن اتاق یا میز مطالعه‌ی خود بپردازید و این موضوع را جدی بگیرید.

پیش از مطالعه، تمام لوازم لازم برای مطالعه از قبیل خودکار، مداد، پاک‌کن، دفتر، کتاب، چرک‌نویس و... را آماده کنید تا در حین مطالعه به دنبال آن‌ها نگردید. این کار باعث از بین رفتن تمرکز شما می‌شود.

تهویه‌ی مناسب و وجود اکسیژن لازم در مکان مطالعه، ضروری است؛ زیرا در صورت رطوبت زیاد یا اکسیژن کم، زود خسته خواهید شد و قدرت یادگیری نیز کم خواهد شد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که مکان مطالعه‌ی مناسب باید داشته باشد داشتن نور کافی است. نور کافی به معنی نور زیاد نیست. توصیه‌ای که به دانش‌آموزان در خصوص نور اتاق مطالعه داریم نور زرد ملایم یا نهایتاً ترکیب نور زرد با سفید است. اگر نور اتاق مطالعه سفید باشد به دلیل سرد و بی‌روح بودن رنگ آن، باعث خسته شدن چشم‌ها و بی‌حوصلگی می‌شود.

نکته‌ای که بهتر است در پایان به آن اشاره کنم برگه‌ی دغدغه‌هاست. فرض کنید در عمق مسئله‌ی ریاضی فرو رفته‌اید و ناگهان فکر جشنی که قرار است در آخر هفته برگزار شود به ذهن شما خطور می‌کند. این لحظه زمانی است که باید از برگه‌ی دغدغه‌ها استفاده کنید و این جمله را دقیقاً در آن یادداشت ‌کنید:

"بعد از درس به جشن آخر هفته فکر می‌کنم"

برگه را کنار می‌گذارید و دوباره به مسئله‌ی ریاضی فکر می‌کنید. اگر دوباره این افکار مانع تمرکز شما شد، مکان مطالعه را ترک کنید و چند دقیقه‌ای به آن موضوع فکر کنید.

منبع : سایت کانون فرهنگی آموزش

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">