تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

با سلام خدمت دوستان عزیز کنکوریم امیدوارم مثل همیشه پر انرژی و پر نشاط باشید.یکی از مشکلات جدی که اکثر دانش آموزان باهاش روبه رو هستندخواب آلودگی می باشد که دراینجا به طور مختصر به ۲۰ نکته که باعث رفع این مشکل می شود  اشاره می کنیم:

مقدمه:خوابیدن یک فرایند طبیعی است که در فاصله های زمانی خاص رخ می دهد و خواب بهترین راه برای استراحت بدن است. اما مهم است که واقعیت هایی مانند کجا بخوابیم، چه مدت بخوابیم و چه وقت بخوابیم را در نظر بگیریم.

دلیل علمی خواب آلودگی:بیشتر مردم هنگام خواندن یک مطلب، یک حالت راحت دارند که از فعالیت بدنی جلوگیری می کند. این عامل باعث می شود که اسید لاکتیک وارد خون و مایع بین سلولی شود و بدن خسته شود.اسیدلاکتیک، مقدار زیادی از اکسیژن خون را جذب می کند.با توجه به کاهش اکسیژن خون، مغز خسته می شود و ما هنگام مطالعه، احساس خواب آلودگی می کنیم.

راهکار های رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه:

۱-براى خود برنامه‏اى شبانه روزى تنظیم کنید و کارهایتان را اعم از: مطالعه، خواب، عبادت، تفریح، ورزش، تغذیه و -در زمان معیّن و طبق برنامه انجام دهید.

۲در مکان خیلی گرم درس نخوانید به خصوص هم‌اکنون که زمستان است و بسیاری در گرم کردن اتاق زیاده‌روی می‌کنند. دمای مناسب اتاق حداکثر ۲۴ یا ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد باشد. بیش از این دما و گرمای ناشی از آن هر چند در زمستان برای بسیاری لذت‌بخش است می‌تواند کاهش یادگیری و حتی خواب‌آلودگی را به همراه داشته باشد.

۳سعی کنید هنگام مطالعه، صاف و درست بنشینید.هیچ‌گاه درازکشیده و به اصطلاح خوابیده، درس نخوانید؛ چون مغز باید همزمان دو وظیفه خوابیدن و مطالعه را اجرا کند هنگام مطالعه از ماندن در یک وضعیت ثابت برای مدت طولانی اجتناب کنید. زمانی که برای مدت طولانی مطلبی را می خوانید، یک تاثیر خواب آور روی ذهن دارد. بهترین حالت، نشستن است، به ویژه نشستن روی صندلی و پشت میز مطالعه توصیه می‌شود.

۴-از پراکنده خوانى اجتناب کنید؛ مطالعات شما باید هدفمند و در زمان مناسب باشد.

۵-آب بنوشید ،نوشیدن آب می‌تواند باعث رفع خواب‌آلودگی شود به خصوص وقتی خودتان برای نوشیدن آب از جا برخیزید، تحرک داشته باشید. در بین ساعت مطالعه‌ی مفید خود تقریباً هر یک ساعت و نیم یا دو ساعت یک استراحت کوتاه لازم و مفید است. از یک جا نشستن مداوم و حبس کردن خود در اتاق و البته تنبلی بپرهیزید.

۶-هنگام مطالعه، به طور پی در پی وضعیت بدنی خود را تغییر دهید تا تمرکزتان افزایش یابد.

۷-شب‏ها حداقل شش ساعت استراحت و خواب داشته باشید و در بین روز، بعد از صرف نهار، یک ساعت استراحت کنید.

۸گاهی اوقات با صدای بلند درس بخوانید: این کار دو فایده دارد؛ علاوه بر این‌که باعث می‌شود هنگام مطالعه کم‌تر دچار خواب‌آلودگی شوید سبب می‌شود که تمرکز شما هنگام مطالعه بالا رود؛

۹-در خوردن زیاده‌روی نکنید: حتی در خوردن مواد غذایی مناسب و مغذی پرخوری سبب تمرکز زیاد نمی‌شود بلکه می‌تواند باعث خواب‌آلودگی و کاهش تمرکز شود.

۱۰-بعد از غذا خوردن، بلافاصله مطالعه نکنید.

۱۱-خوردن میوه برای بیدار نگه داشتن‌تان فوق العاده است

۱۲-وقتی احساس خواب آلودگی می کنید، موضوع های جالب را بخوانید.

۱۳-هنگام امتحانات، از مواد قندى و مغذى (مانند خرما، کشمش، انجبر، عسل، مربا و) و یا حداقل چند دانه کشمش و یا بیسکویت بخورید.

۱۴-اگر ممکن است یک دوش آب ولرم مایل به سرد بگیرید. این کار انرژی مغز شما را بالا می برد.

۱۵-نفس بکشید: تا جایی که می‌توانید نفس‌های آرام و عمیق بکشید . تمرین تنفس به اکسیژن گیری بدن‌تان کمک کرده و خواب آلودگی را برطرف می‌کند .

۱۶-برای مدتی از آن فضا بیرون بروید نور خورشید به بدن شما یادآوری می‌کند که روز است .پردازش طبیعی بدن برای این است که درطول روز هشیار و در طول شب خواب باشید

۱۷-قدم بزنید: یک پیاده روی تند و تیز باعث افزایش آدرنالین خون‌تان شده و اندورفین‌هایی را که احساس انرژی و هشیاری را در شما برانگیخته می‌سازد در خون‌تان رها می‌کند. حتی اگر نمی‌توانید پیاده روی کنید ، چند دقیقه بیرون آمدن از محیط مطالعه هم می‌تواند برای بیدار و هشیار کردن مغزتان عالی باشد

۱۸-قبل از خواب تلوزیون نگاه نکنید

۱۹-از نور بیشتری استفاده کنید.

۲۰-بلافاصله بعد از بیداری مطالعه نکنید.

21- هنگام مطالعه، در فاصله های زمانی کوتاه، فعالیت بدنی داشته باشید.

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">