تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

اثرات مخرب سیگار روی مغز

پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۱۶ ق.ظ

سیگار کشیدن طولانی مدت با کاهش مهارت های تفکر و IQ همراه است . سالها سیگار کشیدن می تواند همانگونه که هوا را آلوده می کند ، مغز را نیز تحت تأثیر قرار دهد .

مصرف طولانی مدت سیگار همانگونه که میزان IQ را کاهش می دهد ، مهارت های تفکر را نیز در مردان الکلی و غیرالکلی کاهش می دهد .

مصرف طولانی مدت الکل باعث کاهش مهارت تفکر و متعاقب آن IQ می شود . بین ۵۰ تا ۸۰ درصد مصرف کنندگان الکل سیگاری نیز هستند . اگر اطلاعات بدست آمده از این تحقیق توسط سایر مراجع نیز تأیید شود ، محققین بر این باورند که قسمتی از کاهش توانایی تفکر در مصرف کنندگان الکل به سیگار مرتبط است . جنیفر گلاس ، استاد روانشناسی میشیگان اعلام کرد ما نمی توانیم بگوئیم که یک رابطه علت و معلولی بین مصرف سیگار و کاهش توانایی تفکر پیدا کرده ایم ولی امیداواریم که یافته های ما باعث تحقیقات بیشتر در این مورد بخصوص شود . این باعث کمک به سیگاری ها برای یافتن یک دلیل دیگر جهت ترک سیگار می شود . همینطور باعث تشجیع مصرف کنندگان الکل جهت قطع سیگار کشیدن خواهد شد .

سیگار کشیدن مهارت های تفکر را کاهش می دهد .

بررسی اثرات مصرف طولانی مدت الکل روی مغز و مهارت های تفکر که در یک گروه ۱۷۲ نفره از مردان الکلی و غیرالکلی در یک دوره طولانی مدت ۱۵ ساله پایه ریزی شده است .

نتایج در نشریه اعتیاد به مواد مخدر و الکل منتشر شد و با نتایج یافته های قبلی در مورد اثرات الکل در ایجاد مشکلات تفکر و کاهش IQ مقایسه شد . همینطور نشان داده شد که سیگار کشیدن نیز اثرات منفی روی مغز دارد .

محققین اثرات سیگار را روی حافظه ، قدرت حل مشکلات و IQ در مردان که طولانی مدت الکل مصرف می کنند بیشتر مشاهده کردند . اثر منفی سیگار روی مغز در مردان الکلی پس از مصرف الکل و مواد واضح و مشهود باقی می ماند .

مکانیسم دقیق اثر سیگار روی فعالیت های عالی مغزی هنوز مبهم است ولی هم اثرات عصبی - شیمیائی دارد و هم روی عروق خونی که به مغز می رسند اثرات تخریبی می گذارد . پروفسور رابرت زوکر ، استاد روانشناسی دانشگاه میشیگان اعلام کرده است که این شامل سایر یافته هائی می شود که در افراد دارای بیماریهای قلبی - عروقی و ریوی وجود دارد و این افراد خودشان نیز بر اثر بیماری دارای کاهش عملکرد شناختی مغز هستند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">