تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

کاربرد ریاضیات در پزشکی

جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱ ق.ظ

روابط و معادلات ریاضی در بخش‌های مختلف پزشکی از جمله روش‌های درمان رشد تومورها کاربرد دارند.

به گزارش خبرنگار «علمی» ...خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، در سومین روز از هفته پژوهش در دانشکده ریاضیات دانشگاه فردوسی سخنرانی‌ای با موضوع «کاربرد ریاضیات در پزشکی» توسط دکتر علی وحیدیان کامیاد، دکترای تخصصی کنترل و بهینه سازی و استاد ریاضیات کاربردی ارائه شد.

دکتر وحیدیان کامیاد گفت: در پزشکی زمینه‌های تحقیقاتی زیادی وجود دارد که هم اکنون پژوهشگران علم پزشکی مشغول پیدا کردن پاسخی مناسب برای آن مسائل هستند.

وی افزود: یکی از روش های اصولی پژوهش در علوم پزشکی استفاده از ریاضیات است چرا که رشد بیماری ها قوانینی دارد که هم اکنون در پی کشف آن هستند.

دکتر وحیدیان کامیاد با اشاره به تحقیقات گسترده درباره ریاضیات پزشکی و ریاضیات زیستی در چند دهه اخیر در کشورهای پیشرفته عنوان داشت: از جمله این بیماری ها پدیده رشد تومورها در انسانهاست که قوانین ریاضی دارد که معمولاً به شکل سیستم های دینامیکی و معادلات دیفرانسیل هستند.

وی با اشاره به مدل های ریاضی مقابله و درمان تومورها اظهار داشت: از جمله مدل های مقابله و درمان تومورها در انسان، گرمادرمانی تومورها، ویروس درمانی تومورها، ایمن درمانی اشعه درمانی و شیمی درمانی تومورها است.

دکتر وحیدیان کامیاد افزود : تعامل نزدیک پزشک و ریاضیدان به درمان اصولی تر و بهینه تر کمک خواهد کرد و پزشک می تواند با استفاده از معادلات ریاضی در درمان بیماری و با استفاده از روش های بالینی و مدیریت بیماری به درمان اصولی بیماری در جهت کاهش عوارض و اثرات جانبی داروها در درمان تومورها بپردازد.

وی با اشاره به گرمادرمانی تومورها به عنوان یکی از روش‌های درمان بهینه تومورها با استفاده از مدل‌های ریاضی گفت: این مدل های ریاضی نشان می‌دهد که چگونه می توان دمای بافت تومور را به 45 درجه رساند بدون اینکه بافت اطراف آسیب ببینند. در صورتی که اعمال گرما به بافت تومور از طریق پوست بافت های سالم در مسیر آن را از بین خواهد برد.

دکتر وحیدیان کامیاد افزود : برای درمان از این طریق ابتدا معادلات مربوطه حل شده، سپس توسط رایانه به دستگاه خاص ایجاد گرما دستور داده می شود تا در محل تومور ایجاد حرارت کند و از این طریق تنها در محل همان تومور دما به میزان معینی افزایش یافته و بافت تومور نابود شود.

این مدرس دانشگاه همچنین به تکنیک ویروس درمانی در درمان تومورها اشاره کرد و گفت : از طریق مدل های ریاضی می توان تعیین کرد که چه میزان زمان لازم است تا با توجه به رشد و تکثیر ویروس ها و همچنین دامنه تومور موردنظر، ضایعه نابود و از آسیب بافت های اطراف جلوگیری شود.

وی همچنین به ایمنی درمانی به عنوان دیگر راه درمان تومورها اشاره کرد و اظهار داشت: با استفاده از مدل های ریاضی، ایمنی بدن از طریق افزایش میزان اینترلوکین 2 که بالطبع افزایش کارایی دستگاه ایمنی بدن در مقابله با تومورها را به همراه دارد، می توان با سلول های سرطانی مقابله کرد که این روش نیز هم اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته در درمان اصولی تومورها استفاده می‌شود.

این استاد ریاضیات از شیمی درمانی و اشعه درمانی به عنوان دیگر راه‌های درمان تومورها یاد کرد و گفت: همه این روش های درمانی فرمول ها و قوانین خاص ریاضی دارند.

ایرنا-"همایش کاربرد ریاضی در پزشکی" روز چهارشنبه با حضور ۱۲۰پزشک و ریاضیدان در دانشکده پزشکی مشهد برگزار شد.

دبیر علمی همایش گفت: این همایش در راستای تعامل هر چه بیشتر بین دو علوم پزشکی و علوم ریاضی به منظور پیشرفت در امر تشخیص و درمان بیماریها به همت دانشگاههای علوم پزشکی و فردوسی مشهد برپا شد.

دکتر علی‌اکبر حیدری افزود: کاربرد ریاضی در پزشکی علم نوپا و جدید است و در این راستا دانشمندان دنیا اکنون روی ریاضیات پزشکی تحقیقات گسترده‌ای دارند.

وی گفت: استفاده از این روش پیشرفت علم پزشکی در بخشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماریها را تا بیش از ۲۰درصد موجب می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با استفاده از علم ریاضی بیماریها مدلسازی شده و روند تشخیص و درمان در زمان و با هزینه کمتر انجام می‌شود.

وی افزود: در این همایش با حضور ۸۰پزشک و ۴۰ریاضیدان مباحثی همچون معرفی ریاضیات زیستی، مدلسازی ریاضی برخی بیماریها مانند ایدز، سرطان و دیابت توسط استادان دانشگاه ارایه شد.ک/۲

درمان سرطان با ریاضی !

گروهی از دانشمندان آمریکایی مدلی رایانه ای را ارائه کرده اند که براساس آن می توان ترکیبی از موثرترین روش های درمانی معالجه سرطان را با استفاده از آلگوریتم های ریاضی ارائه کرد. به گزارش مهر، پروژه تحقیقاتی لیزه دو فلیس استاد ریاضی کالج هاروی ماد در کالیفرنیا که با عنوان درمان سرطان با ریاضی" معرفی شده است که نشان می دهد که از ترکیب علم سرطان شناسی و ریاضی می توان بیشترین شانس را برای شناسایی و تشخیص درمان های موثر در مبازره با تومرها بدست آورد.این استاد دانشگاه چند سیستم ریاضی را برای ترکیب استراتژی ها مختلف ایمنی درمانی، شیمی درمانی و واکسینودرمانی شناسایی کرده است.دو فلیس که بررسی های خود را در کنگره سالانه "ائتلاف ملی برای یافته های علمی" در واشنگتن مطرح کرده است، در این خصوص توضیح داد : "ما یکسری از مدل های ریاضی خاص را توسعه داده ایم که به کمک آنها می توان دینامیک کاملتر واکنش های میان سلولهای نئوپلاستیکی، سیستم ایمنی و درمان های پزشکی سازگار را دریافت. از آنجا که این راه درصد خطر سلامت بیمار را تا حدقابل ملاحظه ای کاهش می دهد، بسیار حائز اهمیت است."براساس مدیکال نیوز تو دی، این مدل ها با استفاده از شبیه سازی و تصویرسازی هندسی ویژگی های متعدد بیماری به روش مجازی درمان های موثر را ارائه می کند.درحقیقت با این روش، یک مدل ریاضی عرضه می شود که به اطلاعات متعدد افزایش سلولهای سرطانی و واکنش آنها با سیستم ایمنی ترجمه می شود. به این ترتیب پزشکان می توانند قبل از آغاز درمان سرطان با داروهای خطرناک شیمیایی که عوارض جانبی زیادی دارند، بهترین درمان را تشخیص دهند.

 

نظرات  (۳)

۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۵۷ منصوره 🌹🌹🌹
مرسی بابت وب مفیدتون
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم.
خسته نباشید ...
پاسخ:
ممنون
۲۷ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۳۹ سیّد محمّد جعاوله
با تشکر از مطلب مفیدتون

پاسخ:
سلام
خواهش می کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">