تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

راه‌های افزایش انگیزه هنگام بی‌حوصلگی

جمعه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷ ق.ظ

حتی باانگیزه‌ترین افراد هم ممکن است در راه رسیدن به هدف خود در مقطعی دچار بی‌حوصلگی و کاهش انگیزه شوند. 

به عنوان مثال دانش‌آموزی را در نظر بگیرید. او برای رسیدن به هدف خود که قبول شدن در رشته‌ی مورد علاقه‌اش است ... برنامه‌ریزی بلندمدت 1ساله و گاهی چندساله انجام می‌دهد؛ ولی باانگیزه بودن در طی این مدت‌زمان طولانی اگر غیر ممکن نباشد بسیار دشوار است.

آیا می‌توان در طی این دوره انگیزه‌ی اولیه را حفظ کرد؟

طبق بررسی محققان چندین راه وجود دارد که می‌توان از رکود و بی‌حوصلگی خارج شد و انگیزه‌ی اولیه را به دست آورد.

علت رکود و بی‌انگیزگی خود را پیدا کنید

گاهی ممکن است در میانه‌ی راه افکارتان درگیر مسائل انحرافی شود. مثلاً خود را با دیگر اعضای خانواده یا دوستانتان مقایسه کنید که آن‌ها به‌راحتی و هر زمان که دوست دارند تلویزیون نگاه می‌کنند یا به ورزش و تفریحات خارج از منزل می‌پردازند و شما مجبورید چندین ساعت به مطالعه بپردازید و گاهی خود را از دیدن برنامه یا انجام کارهای مورد علاقه‌تان محروم کنید. اگر چند ماه از شروع برنامه‌ریزی‌تان گذشته باشد احساس خستگی می‌کنید و بی‌حوصلگی به سراغتان می‌آید.

طوری برنامه‌ریزی کنید که نتوانید از انجام دادن شانه خالی کنید

فرض کنید تصمیم می­‌گیرید صبح‌­ها ورزش کنید. لباس‌­های ورزش را کنار تخت­خواب‌تان بگذارید تا صبح که بیدار می‌شوید، با لباس‌­ها چشم در چشم شوید. برای محکم‌­کاری، با دوستان خود قرار بگذارید تا در باشگاه همدیگر را ببینید. دوستی با یک فرد مسئولیت­‌پذیر انگیزه‌­ی رسیدن به موفقیت را در شما بالا می‌­برد. مطالعه هم همین طور است. سعی کنید نسبت به برنامه‌ریزی خود مسئولیت‌پذیر باشید.

مواظب سلامت خود باشید

وقتی در حال انجام دادن برنامه‌ریزی بلندمدت هستید، طبیعی است که بعد از چند ماه بدن شما خسته ‌شود. می‌توانید گاهی به خود استراحت دهید یا ساعتی را در روز برای ورزش کردن اختصاص دهید. گاهی فاصله گرفتن از محیطی که چندین ساعت در آن به سر می‌برید می‌تواند خستگی و کسالت را از شما دور کند. با این کار سلامت خود را برای ادامه‌ی برنامه‌تان تا رسیدن به هدف حفظ کنید.

دلیل شک کردن به توانایی­‌های‌تان را پیدا کنید

گاهی افکار منفی به سراغتان می‌آید. مثلاً شخصی با یک اظهارنظر نادرست به کارتان ایراد می‌گیرد یا کار شما را تلاشی بی‌نتیجه می‌داند یا شرایط را در نظر شما سخت جلوه می‌دهد. ممکن است در این وضعیت اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهید و نسبت به کاری که انجام می‌دهید بی‌انگیزه شوید. وقتی افکار منفی به ذهن شما راه می‌یابد، پیش خودتان از خودتان تعریف و تمجید کنید یا کمی به خودتان استراحت دهید. سعی کنید از زندگی لذت ببرید و به این فکر کنید که شما رقیب سرسختی برای دیگران هستید، نه دیگران برای شما.

وقتی به میانه­‌ی راه رسیدید، ثابت‌قدم بمانید

میانه‌­ی راه سخت­‌ترین قسمت راه است. در میانه­‌ی راه، اگرچه هیجان اولیه از بین رفته است، هنوز برای رسیدن به هدف نهایی راه زیادی باید رفت. تازه در میانه­‌ی راه است که می‌فهمید برای اتمام راه چه‌قدر زحمت و زمان نیاز دارید. در این وضعیت، ناامید می‌شوید و گاه و بی‌­گاه به مشکل برمی‌خورید.

در میانه‌ی راه به هدف خود فکر کنید. دلایل شخصی، منطقی و مهمی را که باعث شدند این هدف را انتخاب کنید مرور کنید. اغلب به یاد آوردن این دلایل کمک می‌کنند انگیزه‌ی خود را بازیابید. وقتی به میانه‌ی راه رسیدید به حرکت روبه‌جلو ادامه دهید. خودتان را متعهد کنید که در روز برای رسیدن به هدفتان کاری، هرچند کوچک، انجام دهید.

کلام آخر:

هر گاه در زندگی برای رسیدن به هدفی برنامه‌­ریزی ­کنید، با مشکلات و سختی‌­هایی روبه‌رو خواهید شد. این مشکلات و سختی‌­ها باعث می‌­شوند انگیزه­‌ی خود را از دست بدهید و گاهی دچار رکود و رخوت شوید. در این شرایط، غلبه بر مشکلات و تلاش برای خروج از رکود کمک می­‌کند تا به موفقیت بلندمدت خود دست پیدا کنید. وقتی باور کنید که می­­‌­توان در روزهای بد و سخت به خود انگیزه داد، در­خواهید یافت که در آینده با مشکلات سخت­‌تر چه‌طور دست و پنجه نرم کنید.

به این گفته‌ی کنفُسیوس، فیلسوف چینی، فکر کنید: «مهم نیست چه‌قدر کُند حرکت می‌کنید، مهم این است که از حرکت کردن بازنایستید

 

نظرات  (۴)

متشکرم:)
پاسخ:
خواهش می کنم.
نکات خوبی بود
پاسخ:
خواهش می کنم.
۲۴ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۱۶ سیّد محمّد جعاوله
خداقوت
پاسخ:
ممنون
۲۵ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۴۸ محمد باقری نسب
عالی بود استاد، ممنون
پاسخ:

سلام

قابلی نداشت

:-)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">