تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

نشاط! گمشده این روز های مردمان جامعه

دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۸ ب.ظ

نشاط! گمشده این روزهای مردمان جامعه ای که به استناد خودشان از متمدن ترین کشورها دنیا هستند!

  زندگی مثل پریدن از یک برج بلند هستش که... هر ساله موقع تولدمون یک طبقه به کف زمین نزدیکتر میشیم، این مناسب ترین تعریف در شرایط امروز ما برای "زندگی" هستش، قبل تر ها این تعریف زندگی نبود، اما مردمان ما حتی تعاریف واژه ها رو هم تغییر دادن، در چنین فرهنگ و ادبیاتی تمامی لغات رنگ میبازند، من الجمله؛ صداقت، برابری، انسانیت، معرفت، عشق، ((نشاط)) و حتی "آزادی..!..

     این واقعیت امروز ما هستش و ما باید آن را قبول کنیم که، ما جزء جهان سوم هستیم، ما جزو غمگین ترین مردم در میان کشور های جهان هستیم، و...  حالا شما از ازل تا ابد از تاریخ چند هزار ساله خودتون برای مخاطب بگید، از ادبیات قوی، ' مردمانی که آخرین دین خدا را به کمال رساندند!

     ما کشوری هستیم که به گواه تاریخ از لحاظ توانایی و هوش در بالاترین جایگاه های علمی/ادبی قرار داریم، اما امروزه از نظر سبک زندگانی چندین فرسخ زیر خط فقر فرهنگی هستیم. براستی علت همه اینها را باید در کجا جستجو کنیم، کتاب ها، فیلم ها، کجا؟؟؟؟

اصلا علت چیست؟!

     در ساختار علمی برای انجام یک کار از اولین ملاکها داشتن انگیزه برای انجام عمل هستش، یعنی  شما  برای به فعل رساندن هر نوع عملی نیازی به داشتن انگیزه دارید ، و برای داشتن انگیزه اولین اولویت دارا بودن از فعل"نشاط"است!

    تعریف بانشاط را اگر در همان خوشی و خنده در نظر بگیریم..که در یاوه گویی و خندیدن و قدرت لطیفه سازی خودکفا شده و با سرعت نور در حرکت هستیم، اما تعریف بهداشت روانی از با نشاط بودن صرفا موارد گفته شده نیست،  بانشاط بودن  یعنی؛ داشتن رضایت، علاقه و میل قلبی به امور و فعالیت های روزانه ای چون(مطالعه، ورزش، تفریح، و "هر عملی که به زندگانی بهتر میانجامد").   تا به اینجا از شرایط موجود کمی تا قسمتی مطلع شدید، حال اینکه ما چگونه بتوانیم با شرایط مذکور و با استاندارد های بهداشتی روانی،  یک دانشجو و یا در بیان شیوا تر دانشجو معلم با نشاطی باشیم چه باید بکنیم؟؟

     کلا ما فضای شادی را در محیط علمی  خود ساخته ایم، و در حال سپری کردن دوران دانشجویی  در آن هستیم، از پاس کردن واحد های درسی گرفته تا شب نشینی  ها و جمع های دانشجویی مبین وجود نشاط در این محیط می باشد. اما به نظر من برای رسیدن به نشاط و فرهنگ متناسب با آن، در جامعه و قشر دانشجو و ایضا داشجو معلم ، متناسب با تعریفی که بهداشت روانی از "نشاط" دارد، ما باید از پایه کار کنیم، مثلا در برنامه های درسی بچه های مدرسه ای کلاسی را برای نشاط در نظر  بگیریم،

به صورت  شنبه:املاء ریاضی ، علوم نشاط  یکشنبه:ادبیات، بیشعوری، نشاط، هنر   و...

و یا در دروس دانشگاهی آن را در چند ترم متوالی با نام های نشاط(1)، نشاط(2) و...بگنجانیم.  هر چند جماعتی که من میشناسم در امتحان این درس ها هم تقلب میکنند!

بیان کوتاه میکنم، و شما را با شرایط موجود به خداوند میسپارم، اما به نقل از آن مراد دلمان خدمتتان عرض میکنم؛ "خداوند مقرب ترین بندگانش خویش را از میان عشاق بر میگزیند، و هم آنان هستند که گره کور در دنیا را به معجزه عشق میگشایند.(شهید آوینی )

مشخصه اصلی عشق یعنی اینکه حالتون خوب باشه و با نشاط باشید!

هرکس که مرید پیر عشق است 

دفتر نشاط برای جزوه را فراموش نکند.

نظرات  (۱)

۲۵ مهر ۹۶ ، ۱۸:۲۰ سام نجفی نیا
روزگار بر وقف مراد هیچ احدی نیست 
پاسخ:
بله
شما بر وفق مرادش کنید
:-)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">