تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

انگیزه برای کنکور عاملی است که نقش مهمی در آینده دانش آموزان دارد. بیشتر دانش آموزان کنکور را یک مانع بزرگ بر سر راهشان می دانند و امیدوارند با از بین بردن این مانع بتوانند به آرزوهای خود دست یابند.

اما آیا مقابله با این مانع کار ساده ای است؟ دورانی که دانش آموزان برای کنکور درس می خوانند، کمی متفاوت از سایر دوره های زندگی آن ها است. چرا که کنکور اولین اتفاقی است که ممکن است آینده دانش آموزان را تخمین بزند. دانش آموزان باید از شیوه ها و تکنیک های درس خواندن در این دوره استفاده کنند و در آزمون های آزمایشی مختلف شرکت کنند. اما آیا این کارها برای موفقیت در کنکور کافی است؟ همان طور که گفته شد انگیزه برای کنکور و یا انگیزه برای درس خواندن نیز یکی از مهم ترین عوامل موفقیت دانش آموزان خواهد بود.

شما در دوره کنکور باید بیش از پیش زمان خود را به مطالعه و درس خواندن اختصاص دهید. اما واقعیت این است شما می خواهید فیلم ببینید، تفریح کنید، با دوستان خود به گردش بروید و… . انجام این کارهای متفرقه بخشی از زمان شما را به خود اختصاص می دهد که ممکن است شما را از درس خواندن و مطالعه غافل کند. بنابراین شما به انگیزه برای کنکور نیاز دارید تا بتوانید در این آزمون مهم موفق شوید. در این مطلب نکاتی را برای افزایش انگیزه برای کنکور به شما یادآور می شویم که رعایت این نکات می تواند احتمال موفقیت شما در این آزمون مهم را افزایش دهد.

انگیزه برای کنکور

داشتن هدف؛ یک انگیزه برای کنکور

هدف شما از شرکت در کنکور چیست؟ قطعا شما برای گذراندن وقت درس نمی خوانید و هدف بزرگی برای کنکور دارید. اما ممکن است گاهی به دلیل خستگی از درس خواندن، هدف خود را فراموش کنید. پیشنهاد می کنیم هدف یا اهداف خود را بنویسید و آن را روی میز مطالعه یا دیوار اتاقتان بچسبانید. به این ترتیب با هر بار دیدن آن ها، به شما یادآوری می شود که برای چه هدف مهم و بزرگی درس می خوانید و این موضوع یک انگیزه برای کنکور شما خواهد بود. به عنوان مثال شغل مورد نظر خود را که با قبولی در کنکور می توانید به دست بیاورید، میزان درآمد، موفقیت هایی که می توانید پس از کنکور به دست آورید و… بخشی از اهداف شما می باشند.
زمانی که شما هدف خود را مشخص می کنید، طبیعی است انگیزه بیشتری برای تلاش، درس خواندن و موفقیت در کنکور خواهید داشت. به این ترتیب هرگاه از درس خواندن خسته شدید و یا احساس ناامیدی کردید، با دیدن اهداف خود انگیزه مجدد خواهید یافت.


داشتن هدف و فکر کردن به آن، یک عامل مهم و مؤثر انگیزه برای کنکور است.

مثبت اندیش باشید!

یکی دیگر از راه های افزایش انگیزه برای کنکور ، مثبت اندیشی است. شما باید خودتان را باور داشته و به توانایی ها و هوش خود اطمینان کنید. هر روز خوتان را در بهترین موقعیت ممکن، پس از کنکور تصور کنید. باور کردن توانایی ها به شما اعتماد به نفس داده و یک انگیزه برای کنکور است. بنابراین هر روز توانایی ها و مهارت های خود را مرور کنید و این موضوع را باور داشته باشید که با اتکا به این مهارت ها می توانید در کنکور موفق شوید. از همین حالا خودتان را در کنکور موفق بدانید.

افزایش سطح تمرکز

زمانی که شما تمرکز کافی برای درس خواندن ندارید، در یادگیری آن با مشکل مواجه می شوید در نتیجه از درس خواندن نا امید خواهید شد. برای افزایش انگیزه کنکور بهتر است، سطح تمرکز خود را افزایش دهید و سعی کنید در زمان درس خواندن فقط درس بخوانید. وسایلی که ممکن است حواس شما را پرت کند را دور از میز مطالعه قرار دهید؛ تلفن همراه، لپتاپ، کتاب های غیر درسی و… عواملی هستند که ممکن است باعث عدم تمرکز شما شود. همچنین وجود تلویزیون روشن و یا وسایلی مانند آن نیز می توانند باعث عدم تمرکز شما شوند.
اگر شما در هنگام مطالعه تمرکز کافی داشته باشید، قطعا سرعت مطالعه شما افزایش یافته و این موضوع موجب افزایش انگیزه برای کنکور خواهد بود.

یک راه افزایش انگیزه برای درس خواندن ، افزایش سطح تمرکز است چرا که سرعت مطالعه شما را بیشتر خواهد کرد.

ورزش یک راه افزایش انگیزه برای درس خواندن

ورزش به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می کند و افزایش اعتماد به نفس به شما در مواجه شدن با مشکلات کمک می کند؛ بنابراین شما با اعتماد به نفس بیشتری در کنکور شرکت خواهید کرد. همچنین با ورزش کردن انرژی شما برای درس خواندن نیز بیشتر می شود و افزایش انرژی، موجب افزایش انگیزه برای درس خواندن خواهد شد. اگر تا کنون ورزش کردن در برنامه روزانه شما جایگاهی نداشته، پیشنهاد می کنیم از امروز برنامه ورزشی ساده ای را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا تأثیر آن را در عملکرد و فعالیت های خود ببینید.

  جیمی کیمل کیست و چگونه مشهور شد؟

تفریح کنید!

اگر چه کنکور یک مرحله مهم در زندگی دانش آموزان است اما به یاد داشته باشید تفریح نیز بخشی جدا ناپذیر از زندگی همه انسان ها است و همه ما نیاز داریم تا زمانی را به تفریح اختصاص دهیم. ورزش کردن در بازیابی روحیه شما تأثیر مثبت داشته و به شما کمک می کند تا با انرژی و انگیزه بیشتری به مطالعه دروس بپردازید.با دوستان خود به گردش بروید، فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنید، کتاب های غیر درسی بخوانید و یا هرکاری که علاقه دارید را انجام دهید. اما توجه کنید که نباید بیشتر وقتتان را به تفریح اختصاص دهید و تفریحات شما باید با برنامه مشخصی انجام شود.

شرکت در آزمون های آزمایشی

شرکت در آزمون های آزمایشی پیش از کنکور و مشاهده موفقیت های خود در آن ها یک عامل انگیزه برای کنکور خواهد بود. می توانید این آزمون ها را با استفاده از نمونه های موجود انجام دهید و یا در آزمون ها شرکت کنید. ناگفته نماند همان قدر که نتایج خوب می تواند به شما انگیزه دهد، اگر بدون آمادگی در این آزمون ها شرکت کنید، تأثیر منفی در روحیه شما خواهد داشت و ممکن است شما را ناامید کند. بنابراین در این آزمون ها با دقت شرکت کنید و آن ها را جدی بگیرید.

برنامه ریزی عامل مهم در انگیزه برای کنکور

اگر بدون برنامه ریزی آغاز به درس خواندن کنید، موفق نخواهید شد. برنامه ریزی برای انجام هر کاری بسیار مهم است و یک عامل مهم در موفقیت می باشد. برنامه کوتاه مدت و بلند مدت طراحی کنید و مشخص کنید در هر بازه زمانی چه مقدار از دروس را باید مطالعه نمایید. عمل کردن به برنامه ریزی می تواند یک انگیزه برای درس خواندن شما باشد؛ چرا که شما خواهید دید با مطالعه دروس طبق برنامه در آزمون های آزمایشی نتیجه خوبی دریافت می کنید. همچنین عمل نکردن به برنامه ریزی انجام شده احساس بدی به شما می دهد و ممکن است موجب کاهش انگیزه برای کنکور شود. بنابراین برنامه ریزی کنید و برای انجام به موقع آن تلاش کنید.

عمل کردن به برنامه ریزی درسی، موجب افزایش انگیزه برای کنکور می شود.

سخت تلاش کنید!

همان طور که گفته شد، هر انسانی به تفریح نیاز دارد و دانش آموزانی که می خواهند در کنکور شرکت کنند نیز در این مورد مستثنی نبوده و نیاز به فعالیت هایی غیر از درس خواندن دارند. اما تفاوت بسیاری بین دانش آموزی که بیشتر وقت خود را صرف درس خواندن می کند و دانش آموزی که تفریح اولویت او می باشد، وجود دارد. تفریح شما در دوره کنکور باید به قدری باشد که روحیه شما را بازیابی کرده و انگیزه شما را افزایش دهد، در غیر این صورت مانع موفیت شما در کنکور خواهد شد. بنابراین تلاش خود را برای درس خواندن بیشتر کنید و سعی کنید زمان تفریحات خود را نسبت به سال های قبل کمتر کنید. هر قدر تلاش شما بیشتر باشد، نتایج بهتری در آزمون های آزمایشی خواهید دید و این موضوع یک انگیزه برای کنکور و یا انگیزه برای درس خواندن خواهد بود.

مطالعه در ساعات اوج یادگیری

هر فردی در ساعتی از شبانه روز بازدهی بیشتری دارد و می تواند مطالب بیشتری را بیاموزد. شما نیز کشف کنید در چه ساعتی توانایی یادگیری شما بیشتر است، سپس در همان ساعت به مطالعه بپردازید. همان طور که گفته شد، افزایش سطح یادگیری و سرعت مطالعه شما به شما انگیزه بیشتری برای کنکور خواهد داد. پس مطالعه خود را به این ساعات موکول کنید. البته به معنی این نیست که شما بقیه زمان خود را به امور غیر درسی بپردازید. بلکه بهتر است بخشی از زمان خود را به مرور مطالب گذشته و کمی از آن را به امور غیر درسی و تفریح اختصاص دهید.

  جردن باروز در ایران و قلب های مردم جای دارد

انجام تمرین های کاهش استرس

استرس یک عامل بزرگ برای نا امیدی است. زمانی که شما استرس دارید، به این موضوع فکر می کنید که ممکن است در آزمون کنکور موفق نشوید و یا موانعی برای موفقیت شما ایجاد شود. استرس موجب عدم تمرکز شما و از بین رفتن روحیه شما خواهد شد. بنابراین باید با استفاده از تمرین های کاهش استرس سعی کنید استرس خود را مدیریت کرده و به نقاط قوت خود فکر کنید. مقاله راه های کاهش استرس می تواند روش هایی را برای کاهش استرس به شما معرفی کند که با استفاده از آن ها به استرس ناشی از کنکور غلبه کرده و احتمال موفقیت خود را در یک کنکور بدون استرس بالاتر ببرید. علاوه بر این کاهش استرس در افزایش سطح یادگیری و تمرکز به شما کمک می کند که این موضوع می تواند یک انگیزه برای درس خواندن شما باشد.

کاهش استرس موجب افزایش سطح یادگیری شما شده در نتیجه انگیزه برای درس خواندن در شما افزایش می یابد.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید!

اگر از آن دسته افرادی هستید که هر روز از دوستان و اطرافیان کنکوری خود وضعیت مطالعه آن ها را سوال می کنید، باید بدانید که این کار موجب از بین رفتن انگیزه کنکور شما خواهد شد. اینکه دیگران چطور و چقدر درس خوانده اند موضوع مهمی نیست، سعی کنید به جای مقایسه خود با دیگران، خودتان را با گذشته خودتان مقایسه کرده و پیشرفت خود را بسنجید. به عنوان مثال بررسی کنید نسبت به هفته گذشته سطح مطالعه شما و یا رتبه شما در آزمون های آزمایشی چقدر افزایش یافته و چقدر در آن ها پیشرفت کرده اید. قطعا مشاهده پیشرفتتان یک انگیزه برای درس خواندن خواهد بود؛ همچنین مقایسه خود با دیگران و مشاهده پیشی گرفتن اطرافیان و دوستانتان از شما، باعث از بین رفتن انگیزه شما خواهد شد.
البته شما نباید ارتباط خود را با تمام دوستان کنکوری خود قطع کنید؛ چرا که گاهی لازم است با تعدادی از دوستانتان که می توانند در روحیه شما تأثیر مثبت داشته باشند، صحبت کرده و از آن ها انگیزه بگیرید.

برای خود هدیه بگیرید!

سعی کنید با مشخص کردن یک سطح برای درس خواندن و یا یک رتبه در آزمون های آزمایشی خودتان را بسنجید. هر هفته عملکرد و تلاش خود را بررسی کنید و در صورتی که به سطح مورد نظر دست یافته اید، یک هدیه هر چند کوچک برای خود تهیه کنید. با این کار تا آخر هفته بعد انگیزه بیشتری برای درس خواندن خواهید داشت تا بتوانید هدیه بعدی را از خود دریافت کنید. برای افزایش انگیزه می توانید از قبل مشخص کنید که این بار اگر به سطح مورد رضایت خودتان برسید، چه هدیه ای به خودتان می دهید. بنابراین اشتیاق بیشتری برای درس خواندن خواهید داشت. پس می توان هدیه گرفتن را یک عامل مهم انگیزه برای کنکور دانست.

هدیه دادن به خودتان یک عامل مهم انگیزه برای کنکور است.

خواب کافی عامل انگیزه برای کنکور

اگر خواب کافی نداشته باشید، انرژی لازم برای درس خواندن نخواهید داشت و در طول روز کسل و بی حال خواهید بود. بنابراین سطح یادگیری و سرعت مطالعه شما کاهش یافته و این موضوع می تواند انگیزه برای درس خواندن را در شما از بین ببرد. پس با یک برنامه ریزی دقیق سعی کنید خواب کافی داشته باشید.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب نیز مانند خواب کافی مهم بوده و شما باید یک برنامه غذایی مناسب داشته باشید. تغذیه مناسب به شما انرژی و توان لازم برای درس خواندن را می دهد. علاوه بر این در میزان یادگیری شما تأثیر بسزایی دارد.

عواملی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، عوامل مهم و مؤثری در انگیزه برای کنکور است. اگر می خواهید انگیزه برای درس خواندن و کنکور داشته باشید، بهتر است به نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، توجه کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">