تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

توصیه هایی برای خواب کنکوری ها

سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹ ب.ظ

چگونه می توانیم یک خواب منظم،کافی و مناسب داشته باشیم؟

ساعت بیولوژیک بدن، در واقع همان ساعت درونی بدن شماست که زمان خواب و بیداری شما را مشخص می‌کند و به شما کمک می‌کند تا فعالیت خود را در ساعات روز افزایش داده و در تاریکی شب از شدت آن بکاهید و استراحت کنید. اهمیت خواب برای انسان بر کسی پوشیده نیست و دانش‌آموزان و افرادی که فعالیت‌های فکری انجام می‌دهند، به خواب منظم‌تری نیاز دارند. از کارکردهای خواب می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، ترمیم نورون‌ها و حفظ کارآوری سیستم عصبی، ساماندهی یادگیری و بهبود حافظه اشاره کرد. خواب یکی از نیازهای اساسی جسم مثل غذا و هواست؛ اما چگونه و تا چه حد باید به این نیاز پاسخ دهیم؟ما در این مقاله توصیه هایی برای خواب کنکوری ها ارائه می دهیم که با توجه به این نکات میتوانند خواب کافی و مناسبی داشته باشند.

1- حداکثر هشت ساعت بخوابید، بیش‌تر از آن، هم باعث از دست‌دادن زمان شما برای مطالعه مفید است و هم کسلی و خواب‌آلودگی در روز را به دنبال دارد.

2- محیط خوابتان را برای بیدار شدن مساعد کنید. جایی که در آن می خوابید و صبح قرار است در آنجا بیدار شوید می تواند یک عامل برای سحرخیزی باشد. هرچند این عامل در افراد مختلف، متغیر است اما بطور مثال نظم اتاق خواب سبب می شود شما هم احساس کنید که باید سر زمان مقرر از خواب بیدار شوید.

3- تا نیمه شب برای درس خواندن بیدار نمانید، زیرا منجر به خواب‌آلودگی در روز بعد می‌شود و شما را به سیستم غلط عادت می‌دهد و ترک این عادت در روز آزمون سراسری دشوار است. 

4- کارهای روز بعدتان را در شب قبلش مشخص کنید. نوشتن و یادداشت کردن کارهای مهمی که قرار است صبح، بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهید، می تواند اراده شما را در سحرخیزی محکم تر کند. هرچه اراده ی قوی تری داشته باشید، راحت تر می توانید سحرخیز شوید.

5- از مصرف کافئین و نیکوتین حداقل ۴-۶ ساعت قبل ازرفتن به رختخواب پرهیز کنید. کافئین و نیکوتین محرک‌هایی هستند که اختلالاتی در زمان به خواب رفتن ایجاد می‌کنند و قهوه، چای، نوشابه، کاکائو، شکلات حاوی کافئین هستند.

6- در رخت خواب مطالعه نکنید. گذراندن چندین دقیقه در رختخواب و سعی در آرام کردن جسم و روحتان، بدن شما را متوجه می سازد که زمان خواب فرا رسیده است. با تمرین در این زمینه می توانید کم کم با ورود به رختخواب در کمتر از ۱۰ دقیقه به خواب بروید. پرداختن به کارهای جنبی مثل کتاب خواندن، بیشتر باعث به هم ریختگی فکر و طولانی شدن زمان به خواب رفتن شما می شود.

7- حتماً شام بخورید و با شکم خالی آماده ی خواب نشوید،در مقابل بایداز پرخوری هم بپرهیزید؛اگر معده شما خیلی خالی باشد، می‌تواند درخواب شما اختلال ایجاد کند.

8- در رختخواب به خودتان برای بیدارشدن دروغ نگویید. همیشه سعی کنید بلافاصله بعد از بیدار شدن، رختخواب خودتان را ترک کنید. این که مثلاً ۱۰ یا ۲۰ دقیقه دیگر از جایم بلند خواهم شد، در حالی که بیدار شده اید، اصلاً به شما کمکی نخواهد کرد و هرچه بیشتر در رختخواب بمانید، بدنتان تمایلش برای بازگشت به خواب عمیق بیشتر می شود.

9- مصرف خودسرانه قرص های خواب آور ممنوع است و موجب بروز مشکلات و آثار جانبی می شود؛ حتماً نگرانی های خود را یادداشت کنید که این کار موجب  آرامش بیشتری برای خوابیدن خواهدشد.

10- خواب های روزانه را ترک کنید. کسانی که در روز خواب حتی کوتاهی هم دارند، برای خواب شب مشکل دارند. سعی کنید اگر به این نوع از خواب عادت دارید،آن را به مرور ترک کنید چون اختلال در خواب شب یکی از علل اصلی عدم بیدار شدن در ساعت دلخواه صبح است.

نویسنده : عباس نمازی

نظرات  (۱)

۲۳ بهمن ۹۷ ، ۲۳:۴۰ ♕αяαмεsн♕ ...
ممنونم
پاسخ:
خواهش می کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">