تدریس خصوصی ریاضیات کنکور ارشد و دروس دانشگاهی توسط مهندس رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات کنکور ارشد و دروس دانشگاهی توسط مهندس رضا عباسی
مهندس رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi

تدریس خصوصی ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
آخرین مطالب
نویسندگان

متخصص طب سنتی گفت: عدس منبع مواد مغذی مهمی است که برای داشتن متابولیسم کافی لازم و ضروری‌ است.


جعفر غفارزاده متخصص طب سنتی درباره فواید عدس برای یادگیری کودکان اظهار کرد: عدس طبع سردی دارد به همین دلیل به افراد با طبع سرد توصیه نمی شود. البته مبتلایان به بیماری های پوستی مانند واریس وغیره نباید از عدس تا حدودی استفاده کنند. دارای املاح و آهن زیادی است که افراد باید در مصرف زیاد آن آگاه باشند.

او در ادامه افزود: عدس منبع مواد مغذی مهمی است که برای داشتن متابولیسم  کافی لازم و ضروری‌ است. افرادی که دارای رژیم لاغری هستند، بهتر است عدس را در برنامه غذایی خود جای دهند.  عدس منبع خوب پتاسیم نیز است. پتاسیم در بدن ما وظیفه دارد که pH خون را تنظیم کند. پتاسیم همچنین باعث تحریک ترشح اسیدکلریدریک در معده می‌شود که به هضم غذا کمک می‌کند. عدس همچنین دارای مواد معدنی بوده که  برای انقباض عضلات و هم چنین انتقال واکنش‌های عصبی لازم است.

غفارزاده بیان کرد: عدس سرشار از ویتامین B۱ و B۲ است. این ویتامین‌ها در متابولیسم انرژی همه‌ی سلول‌ها نقش دارند. علاوه بر این، ویتامین B۲ هم به رشد و احیای سلول‌ها، تولید هورمون‌ها و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. در عدس ویتامین B۳ و B۶ نیز وجود دارد که به تولید انرژی از گلوسید‌ها و چربی‌های مصرف شده کمک می‌کند. این ویتامین به روند تشکیل DNA کمک خواهد کرد

او در ادامه گفت: ویتامین B۶ به تولید گلبول‌های قرمز هم کمک می‌کند و باعث می‌شود که آن‌ها اکسیژن بیشتری را  حمل کرده و به سلول‌ها برسانند. این ویتامین همچنین به عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کند.کلا جمع خانواده B در این ماده غذایی جمع است. این ویتامین که پیریدوکسین نیز نامیده می‌شود در سوخت و ساز پروتئین‌ها و اسید‌های چرب و همچنین سنتز ناقل‌های عصبی نقش دارد.

غفارزاده نصریح کرد: عدس به دلیل داشتن ویتامین B ازجمله موادی است که استفاده از آن برای تقویت مو سفارش شده است. تقریبا در ۱۰۰ گرم عدس ۳۳ صدم میلی‌گرم ویتامین B۱ موجود است. استفاده خوراکی و غیرخوراکی از عدس می‌تواند برای تقویت مو بکار رود. تقویت ریشه مو و افزایش ضخامت ساقه مو جزء خواص عدس برای مو است. قرار دادن عدس در وعده‌های غذایی و خوردن منظم آن می‌تواند تأثیرات مثبتی را بر روی مو بگذارد.

تقویت مو به کمک عدس

او  یادآوری کرد: افراد می توانند عدس، ماش، جو، آویشن، شاه‌تره، جعفری خشک شده و چند نوع سبزی دیگر را در آسیاب کن پودر کرده و سه قاشق غذاخوری از این پود را به همراه یک استکان آب مخلوط کرده و بر روی مو‌ها بمالید. بعد از سه ساعت باید این مواد شسته شوند و مو تمیز شود. می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که خواص عدس برای مو فقط جنبه خوراکی نداشته و می‌توان از آن به‌صورت غیرخوراکی نیز استفاده کرد.

غفارزاده گفت: عدس یک ماده غذایی کامل بوده که شامل فولات، منگنز، آهن، پروتئین، فسفر، مس، پتاسیم، فیبر و تریپ تفان است. یکی از خواص عدس عضله سازی است که ورزشکاران را مجاب می‌کند تا از این ماده غذایی در برنامه غذایی خود استفاده کنند. همچنین خواص عدس برای مو نیز بسیار زیاد بوده و می‌توان عدس را به‌صورت خوراکی یا غیرخوراکی برای تقویت مو استفاده کرد. یکی از محبوب ترین غذا‌هایی که عدس ماده اصلی آن را تشکیل می‌دهد عدسی است. افراد می‌توانند برای کم کردن وزن خود، رژیم لاغری سریع با عدسی را امتحان کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">