تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

موفقیت را در آغوش بگیرید

پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۰ ب.ظ

شاید شما نیز شنیده باشید که طبق مطالعاتی که در دانشگاه MIT آمریکا انجام گرفته است، ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﻪﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻓﻘﻂ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺑﮕﻮﯾﯿﺪ: «ﻓﻼﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍنم ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩهم» ﺑﺎﯾﺪ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺩﯾﮕﺮ ﻫﻔﺪﻩ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﮕﻮﯾﺪ: «ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺁﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﯿﺪ» ﺗﺎ ﺍﺛﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﯾﮏ ﺩﻓﻌﻪ ﺭﺍ ﺧﻨﺜﯽ ﮐﻨﺪ !

به عبارت دیگر، ﻗﺪﺭﺕ ﻧﻔﻮﺫ ﮐﻼﻡ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻫﻔﺪﻩ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺍﺯ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﻼﻡ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻗوی­تر ﺍﺳﺖ. ویلیام جیمز، فیلسوف، روان‌شناس و پزشک آمریکایی قرن نوزدهم، مى‌گوید: «بزرگترین کشف در زمانه ما، پى بردن به این راز است که مردم با تغییر در طرز تفکّر خود، قادر خواهند بود که زندگى‌شان را عوض کنند.» این روزها شما بیش از هر چیز دیگر به این تفکر مثبت نسبت به خود  نیاز دارید؛ اما چگونه می‌توان این تفکر مثبت یا خوش­بینی را در مورد خود افزایش داد؟

لازم به ذکر است که آنچه در این مطلب می‌خوانید، برای این روزها که شما نزدیک به کنکور هستید، کاربرد دارد، و بدون شک، اگر در ابتدای سال تحصیلی بودید، پیشنهادهای دیگری داشتیم.

موفقیت ­های خود را جدی بگیرید

این روزها، اگر آزمونی را خوب دادید، یا یک سؤال تستی را درست پاسخ دادید، فقط به توانایی‌های خود و نقشی که این توانایی در موفقیت شما داشته است، فکر کنید؛ برای مثال، نگویید که حتماً آزمون ساده بوده است یا مشابه این تست را قبلاً حل کرده‌اید؛ بلکه به  نقش هوش و تمرکز خود در این جریان فکر نمایید. همچنین به این فکر کنید که این پاسخ صحیح یا کسب نتیجه خوب در آزمون، می‌تواند بیانگر موفقیت شما در آزمون‌های دیگر بخصوص آزمون سراسری باشد. به این فکر کنید که توانمندید و کلید موفقیت در دست شماست و بزودی می‌توانید شاهد پیروزی خود باشید و موفقیت را در آغوش بگیرید.

خود را سرزنش نکنید

پیامد احساس گناه، که نقش اصلی در از بین بردن اعتماد به نفس دارد، سرزنش خود است. سرزنش کردن  خود، یک برخورد بسیار خشن و ناملایم با خود است که موجب غصه خوردن، غذا نخوردن، عصبانی شدن و در نهایت عدم موفقیت می‌شود.

هنگامی که رویدادی منفی اتفاق افتاد، به شرایطی که ممکن است در این اتفاق نقش داشته باشد فکر کنید؛ برای مثال، اگر عملکرد شما در یک امتحان بد بود، به این فکر کنید که: آیا کمبود خواب نداشته‌اید؟ یا: چه عوامل خارجی در عدم موفقیت شما نقش داشته‌اند؟ و به این فکر کنید که عدم موفقیت، لزوماً بازتاب ضعف‌های شخصی شما نیست.

همچنین به یاد داشته باشید که هنوز فرصت دارید و می‌توانید در فرصت‌های آتی بهتر عمل کنید. می‌خواهیم بگوییم که شکست، آخر زندگی نیست؛ بلکه برعکس، درس گرفتن و دوباره امتحان کردن از راه صحیح است؛ پس اگر اشتباه کرده یا موفق نشده‌اید، خودتان را ببخشید؛ زیرا هر کسی ممکن است که هر از گاهی در طول زندگی‌اش به کارهای اشتباه و حتی احمقانه‌ای دست بزند. سخت نگیرید و بگذارید دست درمان‌گرِ بخشش و بخشایش به شانه‌تان بخورد. باور کنید و ایمان داشته باشید که این نواقص هم جزو زندگی است و ما حتی برای اصلاح این نواقص هم به اعتماد به نفس احتیاج داریم. در این مواقع به موفقیت‌های بعدی خود یا سایر جنبه‌هایی که می‌توانید در آنها موفق شوید، فکر کنید.

خود را تشویق کنید

 به خاطر کوچکترین کار خوبی که انجام می­دهید، خود را ستایش و تشویق کنید. شما عادت کرده‌اید که برای کارهای بد و نادرست خود، هزاران بار خودتان را سرزنش کنید، اما یک بار هم خود را شایسته عشق و ستایش ندانسته‌اید! این روزها هیچ کدام از کارهای مثبت خود را کوچک و بی اهمیت تلقی نکنید.

ورزش کنید

به سلامتتان توجه داشته باشید. نرمش یا ورزش روزانه و منظم، حتی در حد پیاده روی روزانه، دویدن، شنا و ... کمک‌کننده است و احساس خواهید کرد که به جسمتان تسلّط بیشتری دارید و این حس می‌تواند اعتماد به نفستان را هم تا حدی تقویت کند.

دیدن نور در ظلمات

در هر محیط تاریکی لااقل می‌شود یک نقطه روشن پیدا کرد. اگر عادت کنید، می‌توانید همیشه و در هر محیط تاریکی، با دیدن آن نقطه، روشن و دلگرم باشید؛ چیزی که روحیه‌تان  را شاداب‌تر و انگیزه‌تان را  برای تلاش، بیشتر می‌کند. سعی کنید که منفی‌ها را گذرا و ناپایدار ببینید و مثبت‌ها را پایدار و ماندنی. موفقیت، در دستان شماست.  

 به خود بگویید توانمندم تا:

موفقیت را در آغوش بگیرید

 

نظرات  (۴)

۲۲ تیر ۹۶ ، ۱۳:۴۸ حامد بیابانی

عالی بود.

ممنون از مطلب خوبتان.

پاسخ:
سلام
خواهش می کنم.
جالب و کاربردی بود.

خوشبخت باشید.
پاسخ:
سلام 
خواهش می کنم
شما هم موفق باشید
عالی
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم.
۲۶ تیر ۹۶ ، ۱۸:۱۴ معمار نشان
خیلی آموزنده بود و جالب
پاسخ:
خواهش می کنم
انشاالله که بتونه اون تاثیر خودشو بذاره و به افراد انگیزه لازمو بده
ممنون از حضورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">